15 februari - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van MarianneinCuba - WaarBenJij.nu 15 februari - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van MarianneinCuba - WaarBenJij.nu

15 februari

Door: Marianne

15 Februari 2015 | Nederland, Utrecht

Beste mensen,

Dit keer vanaf een computer die een iets snellere verbinding met de rest van de wereld heeft. We zitten op dit moment in een hotel dat verder redelijk in de middle of nowhere ligt. Gisteren voornamelijk een reisdag gehad, met aankomst rond 15.30 uur in het hotel. In plaats van de berg op te wandelen, ben ik rustig bij de kamer gaan zitten op mijn privé terras. Lekker in het zonnetje, met een boek. Ook wel weer eens lekker.
Vannacht was het behoorlijk koud, ca. 8 graden schijnt het. En aangezien ze daar hier niet erg op ingesteld zijn, wat o.a. blijkt uit het feit dat de badkamer wel een raam heeft, maar dat daar geen glas in zit, was het ook op de kamer behoorlijk koud. Dat was dus vanochtend lange broek en trui. Wel even afzien voor ons.
Vandaag zijn we naar een eco dorp geweest, dat volleidg selfsupporting schijnt te zijn. Alleen de electriciteit krijgen ze vanuit de staat. Eeerder had ik me al verbaasd dat zelfs in de kleinste dorpen electriciteitsdraden hangen. Inmiddels blijken die aangelegd te zijn met sovjet geld. Toen dat niet meer kwam, werd het was lastiger. Nu worden op afgelegen plekken zonnepanelen geplaatst. We zagen van de week trouwens ook ergens een energiecentrale gevoed door zonnepanelen. Het eco'dorp was niet echt bijster interessant, bovendien lag er aanzienlijk meer afval dan we elders gewend zijn.
Je kunt merken dat we in het meer toeristische en drukker bevolkte gedeelte van Cuba komen. Morgen gaan we door naar het een na laatste hotel in Vinales, daar schijnen we o.a. een sigaren fabriek te gaan bezoeken. Daarna naar Havana waar we drie nachten zullen blijven. En volgende week om deze tijd ben ik weer thuis. Ook wel lekker, hoewel ik zeker de warmte zal missen.

Dit was het voor nu. Ik hoop nog vanuit Cuba het echte reisverslag online te krijgen, maar reken er niet te veel op.

Lieve groeten

Marianne

• 16 Februari 2015 - 01:45

Rinus Verweij:

8 graden in de badkamer.. hopelijk hoefde je niet ook nog van straaltje naar straaltje te springen. Of je was zo verstandig om de douche over te slaan. Maar goed, hier is nog kouder, en dus ruiten krabben geblazen. Ik ben benieuwd of je nog een verslagje op het net kunt krijgen. Zonder tegenbericht van jou hoop ik je aanstaande zondag in levenden lijve op Schiphol te zien. Pas goed op je zelf, liefs, R.

• 17 Februari 2015 - 12:01

Marijke:

8 graden in je badkamer zonder raam, dat is wel koud vergeleken bij de temperaturen die jullie hebben gehad. Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en heb gezien. Fijn dat je fototoestel weer werkt.
    Dat wordt voorlopig fotoboeken maken, want je hebt er nog een paar te gaan toch ? :-)
    Op naar Havanna, ben benieuwd hoe dat is.
    Ik ben afgelopen weekend met Marja naar Almen gewest (dichtbij Deventer) , 20 km gewandeld door het Twentse landschap , prachtig en het was heerlijk weer, niet warm, maar de zon scheen en dat maakte alles goed, Zaterdag naar Deventer geweest , mooie oude stad , genoten dus, heerlijk om even weg te zijn en afstand te nemen van de zorgen om moeders, heeft een mens af en toe even nodig.
    Jij nog een fijne week, geniet ervan !!
    lieve groetjes,
    Marijke