13 februari - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van MarianneinCuba - WaarBenJij.nu 13 februari - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van MarianneinCuba - WaarBenJij.nu

13 februari

Door: Marianneº

Blijf op de hoogte en volg

13 Februari 2015 | Nederland, Utrecht

Beste mensenm

Vanuit Santa Clara, met nog 13.48 minuten beschikbaar aan internet, het toetsenbord van de hotel PC op mijn knieën, aangezien de steun afgebroken is, weer even kort een verslag.ç
We zijn nu duidelijk in een toeristischeer gedeelte, wat overigens zeer afwisselend is. Gisteren in Cienfuegos, een stad die wat moderner oogt dan andere stadje, zou zomaar een stad ergens in Zuid Europa kunnen zijn. Na een korterondleiding van de gids, werden we losgelaten om te lunchen en rond te kijken. Bij de lunch troffen we een nederlands echtpaar dat met de boot 17 maanden geleden uit Nederland vertreokken was en nu hier rondzeilt. Ik weet niet of ik daar nu erg enthousiast voor zou worden, hoewel het ook wel wat heeft. Het hotel vannacht was erg luze, zeker voor Cubaanse begrippen, het leek erg op een Amerikaans hotel. Zelfd de Yellow pages ontbraken niet, ik kon alleen geen bijbel vinden. Wel lekker om weer eens goed te kunnen douchen, zonder van straal naar straal te oeten springen. De eetzaal daarentegen was wel erg druk, veel toeristen.
Vandaar stond in het teken van Che Guevara, absoluut een nationale held hier. Eerst ijn mausoleum bezocht met tentoonstelling, daarna de plek waar hij de beslissinde slag toebracht waardoor de revolutie een fiet was. Het blijkt overigens dat de soldaten van Batista zodanig gedemotiveerd waren dat ze zich sbijna spontaan overgaven, dus een heroische zege was het beslist niet. Maar dat heb ik maar niet gezegd. Het hotel waar we nu zitten is weer erg luxe, we delen met 6 mensen een soor afrikaanse rondavel. Ze weten elke keer weer van de handoeken leuke dingen te maken. Deze keer trof ik de handdoeken in de vorm van twee zwanen, met een hoedje, een vrouwtje, een mannetje. Zeker voor valentijnsdag. Iets wat ze overigens ook hier vieren, ondanks dat het volgens mij toch echt een amerikaanse uitvinding is. Maar volgens mij hebben ze hier een haat liefde verhouding met Amerika. Je ziet ook zeer regelmatig meisjes uitgedost in een legging met de stars en strips, soms nog aangevuld met een hoofdband en zonnebril in dezelfde uitvoering.

Inmiddels begin ik iets meer van de fascinatie voor Cuba te begrijpen, alle stadjes zijn toch weer heel verschillend, mensen zijn overal vriendleijk, bouwval en mooi gerestaureerd staan naast elkaar.

Gelukkig doet mijn fototoestel het weer, geen idee hoe dat komt, maar dat vraag ik me verder maar niet af.

Nog een goede week te gaan, waarbij we weer wat afwisselende dingen zullen doen. Het is wel een behorlijk relaxde reis, waarbij we geen enkele keer echt vroeg opmoeten. Ik amuseer me prima, ook met het reisgezelschap, maar vind het ook niet erg volgende week weer naar huis te gaan. Zal wel de warmte missen.
Blijf reageren als jullie willen, vind ik wel leuk.
Lieve groeten

Marianne

  • 13 Februari 2015 - 22:39

    Marion:

    Klinkt weer goed Marianne. Nog even lekker genieten. Uiteraard ook van het lekkere weer. Verl plezier nog.

  • 14 Februari 2015 - 15:01

    A:

    Hoi Marianne,

    Leuk jouw verslagen altijd- ik zie je al onder de douche van de ene naar de andere straal springen !!
    Maar ook goed te horen dat het allemaal nog steeds leuk en interessant is.
    Ik hoop dat je de komende week ook nog veel moois mag zien.

    Hier verder niets bijzonders, althans geen spannende nieuwe dingen.
    De boswandeling met Krista (2,5u want we verdwaalden) was "leerzaam" en intussen kijken we samen of en hoe het werkt of niet. Het is altijd zo, dat niets is wat het lijkt.

    Lieve groetjes
    A

  • 14 Februari 2015 - 17:53

    Rinus Verweij:

    Mooi dat je camera het weer spontaan is gaan doen. Praat me niet over digitale techniek.. :( Ik ben wel benieuwd naar je foto's. Geniet er nog even van, het is je van harte gegund! X

  • 17 Februari 2015 - 12:11

    Jolande:

    Hoi lieve meid

    Fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat je foto toestel het weer doet.
    Ben heel benieuwd in Nederland om je verhalen te horen.
    Ik heb net mijn visum voor nepal aan gevraagd en hoor jiust aaan
    de tel. dat mijn reis niet doorgaat.
    Ben er nog even confuus van. De eerste reis is nu 12 mei.
    Moet dus alles om gooien.
    Had de hele tijd al het gevoel dat de reis niet door zou gaan .
    Stom he. Nu meid geniet van het vervolg en ik zie je gauw.
    liefs Jolande



  • 18 Februari 2015 - 20:57

    Jeanette:

    Hoi Marianne!
    Grappige rare dingen maak je mee. Ik kreeg gister 13 berichtjes dat er op je blog een nieuw berichtje was geplaatst.

  • 18 Februari 2015 - 20:59

    Jeanette:

    Ha ha en nu komt er maar de helft van mn berichtje...
    Geniet nog even en je komt weer met mooie vakantieverhalen rijker terug!
    Liefs Jeanette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Cuba 2015

Rondreis door Cuba

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

weer thuis

24 Februari 2015

21/22 februari

24 Februari 2015

20 februari

24 Februari 2015

19 februari vervolg

19 Februari 2015

19 februari

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 3790

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Cuba 2015

Landen bezocht: