19 februari vervolg - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van MarianneinCuba - WaarBenJij.nu 19 februari vervolg - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van MarianneinCuba - WaarBenJij.nu

19 februari vervolg

Door: Marianne

Blijf op de hoogte en volg

24 Februari 2015 | Nederland, Utrecht

19 februari vervolg

Het is inmiddels zaterdagochtend 21 februari, 8.00 uur lokale tijd en ik heb nog 4 uur voor de bus naar het vliegveld vertrekt. Te kort om nog iets te gaan bekijken, te lang om alleen maar te besteden aan douchend, aankleden, ontbijten, rondhangen De koffer is bijna gepakt, ik heb dus nog even tijd om aan het reisverslag te werken.

19 februari om 19.30 uur stond de bus keurig klaar om ons weer naar het centrum te brengen. met Coby, Anneke, Diny en Aaldert besluiten we naar een muziekcafe, LL.......del Oro (Gouden regen) te gaan, dat Abel ons heeft aangeraden. Maar eerst iets eten. Anneke heeft een lijst met restaurantjes bij zich en zo komen we uit in Europa. er staat een rij voor de ingang, maar dat is hier heel gewoon en we besluiten te doen als de Cubanen, we sluiten aan. Een stevige, donkere man, laat mensen naar binnen als er weer een tafeltje vrij is. Het gaat vrij snel en om een voor ons duistere reden mogen wij met zijn vijven eerder naar binnen dan de mensen voor ons die met zijn vieren zijn. Dat wordt nog gekker als blijkt dat we eigenlijk niet met zijn vijven aan een tafeltje kunnen. Zo splitsen we ons en zitten Diny en Aaldert ergens anders. Niet echt gezellig. Als het tafeltje naast ons afrekent, kom ik dan ook in actie. Ik loop naar de portier en vraag hem of onze vrienden daar mogen gaan zitten. Hij laat merken dat hij het gehoord heeft, maar geeft verder geen reactie. Ik loop ook naar Diny en Aaldert en vraag het ook de ober die net hun bestelling opneemt. Oh ja, had het natuurlijk eerst met hen zelf overlegd. Reacties blijven uit, maar als het tafeltje leegkomt geeft de portier aan dat ze er kunnen gaan zitten. Hij kan er zelfs bij lachen. Hun ober wat minder, want ze blijken nu in een andere wijk te zitten. ook dat regelt de portier. En zo zitten we dan in ieder geval naast elkaar, de anderen durven de tafels niet aan elkaar te zetten, dus laten we het maar zo.
Het eten is prima, gebakken garnalen, de Mojito's smaken ook prima. Er speelt een bandje muziek, het klinkt als een combinatie van Jazz en Caribische muziek. Een danspaar, ingehuurd door het restaurant, laat zien hoe je kunt dansen. Volgens mij worden kinderen hier swingend geboren. Ik besluit dit keer een CD te kopen van het bandje. De verkoop van lege CD's moet hier wel enorm zijn, want elk bandje biedt ze te koop aan.
Nadat we per persoon ongeveer 10 cuc hebben afgerekend, omgekeerd ongeveer 10 euro, gaan we toch nog even naar het muziekcafe dat Abel ons heeft aangeraden. Er staat geen rij, dus we kunnen zo naar binnen. het bandje dat hier speelt, heeft weer een heel andere stijl, maar ook erg mooi. er hangt een plezierig sfeertje. De bestelling van ons drankje laat wat lang op zich wachten, zodat Aaldert en ik ons drankjes ( voor mij een Mojito) vrij snel naar binnen moeten slaan. De anderen hebben koffie, maar voor ons komt deze snelle inname van een forse portie rum hard aan. Zoals Aaldert opmerkt als we naar de bus lopen: " ik koop lekker licht". Ik heb hetzelfde gevoel. Vlakbij de bus komt een Cubaan aanlopen die duidelijk te veel gedronken heeft. Hij loopt op Aaldert af en geeft hem een stevige omhelzing. Jammer, dat mijn fototoestel niet paraat is. Aaldert ondergaat het blijmoedig en zegt later dat hij zich wel realiseerde dat de zak waar zijn portemonnee in zat, dicht zat. Geweldig.
Terug in het hotel weet ik zonder problemen mijn kamer te vinden, wat best een zoektocht is. Ik moet bovendien vlak langs de rand van het zwembad, maar ook dat is met 3 Mojito's achter de kiezen geen probleem. Of het met een vierde ook nog gelukt was weet ik niet. Ik val als een blok in slaap en maak dus weer wat slaapuren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Cuba 2015

Rondreis door Cuba

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

weer thuis

24 Februari 2015

21/22 februari

24 Februari 2015

20 februari

24 Februari 2015

19 februari vervolg

19 Februari 2015

19 februari

Actief sinds 30 Jan. 2015
Verslag gelezen: 63
Totaal aantal bezoekers 3785

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 22 Februari 2015

Cuba 2015

Landen bezocht: